Tartalomjegyzék

1      Bevezető. 3

2      A helyes működéséhez szükséges beállítások. 4

3      Az elektronikus ügyintézés igénybevételéhez szükséges lépések áttekintése  8

4      Regisztráció az Ügyfélkapun. 9

5      Belépés az Ügyfélkapun keresztül 10

6      Azonosítás az ONYF e-Ügyintézés rendszerében. 12

7      Az űrlapok kitöltésének folyamata. 12

8      Az űrlapmezők helyes kitöltése. 21

9      Keresés az űrlapok között. 25

10        Az űrlaplista, az űrlapok módosítása, az űrlapok érkeztetése. 27

11        Csatolmányok küldése. 30

12        Válaszüzenetek megtekintése. 33

13        Üzemzavar értesítések. 35

14        Aláírt dokumentumok ellenőrzése. 36

15        Kifejezések magyarázata. 37

 


1                 Bevezető

Az Országos Nyugdíjbiztosítási Főigazgatóság (ONYF) Elektronikus Ügyintézési Rendszere (Dokumentum Kapu) lehetőséget ad a felhasználóknak, hogy ügyeiket az Interneten keresztül intézhessék.

 

Az elektronikus ügyintézés keretében a Kormányzati Portál Ügyfélkapujához hozzáféréssel rendelkező személyek részére lehetőséget biztosítunk az elektronikus űrlapok kitöltésére és beküldésére. Ezzel az ONYF a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló 2004. évi CXL. törvény (továbbiakban: Ket.) előírásainak és ügyfelei természetes igényeinek kíván megfelelni.

 

A Dokumentum Kapu rendszer az alábbi három fő funkcióval rendelkezik:

-          Elektronikus aláírások kezelése: A Dokumentum Kapu rendszer teljes körűen biztosítja a jogszabályokban meghatározott követelményeknek megfelelő elektronikus aláírásokat, azok létrehozását és ellenőrzési folyamatait, időbélyegzés, illetve azzal egyenértékű időjelzés kezelését.

-          Biztonságos dokumentum közlekedtetés: A Dokumentum Kapu rendszer egy egykapus dokumentum közlekedtető csatornát biztosít az ügyfél és az ONYF rendszerei között a jogszabályok által lehetővé tett módokon történő dokumentum fogadásra és küldésre.

-          Ügyfél azonosítás: A Dokumentum Kapu rendszer képes az ügyfél azonosítására az ONYF meglévő ügyfél-törzsadatbázisa alapján, az ügyfélkapu felhasználó hitelesítési szolgáltatásán keresztül.

 

A Dokumentum Kapu rendszer biztosítja, hogy az ügyfelek és az ügyintézők közti kommunikáció tükrözze az ONYF szervezetének strukturális felépítését, amely az alábbi ábra szerinti két fő szintre osztható:

-          központi szervezeti egység, mely alá a

-          regionális szervezetek és a Nyugdíjfolyósító Igazgatóság (NYUFIG) kapcsolódnak.

 

 

Az ONYF szervezeti egységei közti kommunikáció hierarchiája

 

 

 

Az ügyfelektől érkezett dokumentumokat – Web alapú űrlapok, csatolmányok – a szervezet egészére vonatkoztatva, egykapus Dokumentum Kapu rendszer fogadja. A Dokumentum Kapu rendszer végzi az érkeztető szám generálását és a dokumentumok előszortírozását (lakcím és kitöltött űrlap típusa alapján). Az előszortírozott dokumentumok az egyes szervezeti egységek felé továbbítódnak.

 

Az ügyintézők direkt módon nem kapnak elektronikus levelet az ügyfelektől.

 

Az ONYF válaszát a Dokumentum Kapu rendszer az egyes szervezeti egységektől összegyűjti és az ügyfél számára eljuttatja.

 

Jelen útmutató segítséget nyújt az Internetes felhasználóknak a rendszer használatában: a bejelentkezéstől, az űrlapok kitöltésén át, azok elküldéséig.

2                 A helyes működéséhez szükséges beállítások

Az e-Ügyintézés oldal helyes működéséhez szükséges beállítások összefoglalását olvashatja az alábbiakban.

 

Minimum igények

 

A következő minimum szoftver/hardver igények lépnek fel a rendszer használatakor:

 

Minimum monitor felbontás: 800 X 600

 

Minimum operációs rendszer verzió: Microsoft Windows NT Service Pack 6, Microsoft Windows 2000 Service Pack 3 vagy Microsoft Windows XP Service Pack 1

 

Minimum böngésző verzió: Microsoft Internet Explorer 6.0 128 bites verzió

Az oldal Microsoft Internet Explorer 6.0 (128 bites titkosítással) böngészőre lett optimalizálva.

Bizonyos funkciók csak Internet Explorer böngésző használatával érhetőek el, mivel egyes biztonsági protokollok, valamint az ActiveX vezérlők használata más böngészőtípusoknál nem támogatottak.

 


 Ajánlott biztonsági beállítások

 

Az oldal használatakor, bizonyos funkciók eléréséhez szükséges az Internet Explorer egyes biztonsági funkcióinak engedélyezése.

 

Az Internet Explorerben annak függvényében kell módosítania a beállításokat, hogy jelenleg milyen biztonsági beállításokat alkalmaz.

 

A böngészője jelenlegi biztonsági szintjét a következőképpen tudja ellenőrizni:

 

Kattintson az Internet Explorer menüsorában az Eszközök/Internetbeállítások menüpontra, válassza a Biztonság fület és kattintson az [Alapértelmezett szint] gombra!

 

Közepes biztonsági szint esetén nem szükséges további beállítás.

 

Magas biztonsági szint esetén a következő beállításokat kell alkalmaznia:

 

Kattintson az [Egyéni szint] gombra (Eszközök / Internetbeállítások / Biztonság / Egyéni szint…)!

 

 


A megjelenő felületen görgessen a Parancsfájlkezeléshez és kattintson az Engedélyezésre a következő pontoknál:

 

·         Letöltések / Fájl letöltése: Engedélyezés

 

 

 

·         Parancsfájlkezelés / Active Scripting: Engedélyezés

 

A módosítások befejezése után az [OK] gomb megnyomásával mentse el a változtatásokat!

 


Ajánlott egyéb beállítások

 

Az Internet Explorer alapbeállítása szerint az új ablakokat a már használt felületen fogja megnyitni (’belenyitni’). Ennek hátránya, hogy bizonyos esetekben nem tud visszajutni az e-Ügyintézés oldalára egy újonnan megnyitott oldalról (például a nyomtatási kép megtekintése után).

 

 

Az Internet Explorer egy egyszerű beállításával azonban elkerülhető a lap újbóli felhasználása. Kattintson az Internet Explorer menüsorában az Eszközök/Internetbeállítások menüpontra és válassza a Speciális fület!

 

Görgessen a Böngészés / Ablakok ismételt felhasználása parancsikon indításához ponthoz és a sor elején lévő négyzetbe kattintva távolítsa el a pipát onnan!

 

A módosítások befejezése után az [OK] gomb megnyomásával mentse el a változtatásokat!

 

Ajánlott továbbá az előugró ablakok blokkolásának kikapcsolása az Internet Explorerben. Ehhez kattintson az Internet Explorer menüsorában az Eszközök / Előugró ablakok blokkolás / Előugró ablakok blokkolásának kikapcsolása sorra!

 

Továbbá ajánlott időnként a böngészőben az átmeneti fájlok törlése. Ez az előbbi Internetbeállítások ablak Általános fülének Ideiglenes Internet-fájlok / Fájlok törlése.

 


3                 Az elektronikus ügyintézés igénybevételéhez szükséges lépések áttekintése

Ebben a fejezetben áttekintést olvashat az ONYF elektronikus ügyintézésének igénybevételéhez szükséges lépésekről. Az útmutató a továbbiakban az itt vázolt szerkezetben mutatja be a rendszer használatát.

 

1.     Regisztráció az Ügyfélkapun

 

Az ONYF Elektronikus Ügyintézési Rendszerének igénybevételéhez a felhasználók azonosítása, a magyar kormányzat elektronikus ügyfélbeléptető és azonosító rendszerén keresztül történik. Az Ügyfélkapu a www.magyarorszag.hu Kormányzati Portálon található.

 

Első lépésben regisztrálja magát az Ügyfélkapun!

 

2.     Belépés az Ügyfélkapun keresztül

 

Az Ügyfélkapun történt regisztrációja után - a belépéshez szükséges azonosítók birtokában - lépjen be az Ügyfélkapura az ONYF oldaláról indulva!

 

3.     Azonosítás az ONYF e-Ügyintézés rendszerében

 

Az Ügyfélkapura történt sikeres bejelentkezés után be kell lépnie az Országos Nyugdíjbiztosítási Főigazgatóság Elektronikus Ügyintézési Rendszerébe.

 

4.     Az űrlapok kitöltésének folyamata

 

Kiválasztja, majd kitölti az elintézni kívánt ügyhöz tartozó űrlapot.

A helyes kitöltéshez segítséget kap Az űrlapmezők helyes kitöltése című fejezetben.

A megfelelő űrlap megtalálásához a Keresés az űrlapok között című fejezet nyújt segítséget.

 

5.     Az űrlaplista, az űrlapok módosítása, az űrlapok érkeztetése

 

A kitöltött űrlapo(ka)t mentésük után még módosíthatja, ezután az oldalról elküldi az ONYF részére feldolgozásra. Elektronikus levélben értesítőt kap az ONYF rendszerétől a dokumentum érkeztetéséről.

 

6.     Csatolmányok küldése

 

Csatolmányokat fűzhet a beküldött űrlapokhoz.

 

7.     Válaszüzenetek megtekintése

 

A hivataltól kapott válaszüzeneteket megtekintheti a felületen.

4                 Regisztráció az Ügyfélkapun

A ONYF Elektronikus Ügyintézési Rendszerének igénybevételéhez a felhasználók azonosítása az Ügyfélkapun, a magyar kormányzat elektronikus ügyfélbeléptető és azonosító rendszerén keresztül történik. Az Ügyfélkapu a www.magyarorszag.hu Kormányzati Portálon található.

 

Az Ügyfélkapu a magyar kormányzat elektronikus ügyfélbeléptető és azonosító rendszere. Biztosítja, hogy felhasználói a személyazonosság igazolása után biztonságosan kapcsolatba léphessenek az ONYF-fel, illetve más, elektronikus közigazgatási ügyintézést és szolgáltatást nyújtó szervvel. Az ügyfélkapun keresztül elérhető szolgáltatások igénybevételéhez Önnek valamelyik Okmányirodában egy alkalommal személyesen kell megjelennie egy azonosítási eljárás, regisztráció lebonyolítása érdekében (kivéve a meghatározott feltételeket teljesítő elektronikus aláírással rendelkezőket).

 

Az Ügyfélkapun történő, elektronikus ügyintézéssel kapcsolatos kérdése esetén segítségnyújtás a Kormányzati Ügyféltájékoztató Központ 189-es hívószámán keresztül, vagy az ugyfelkapu@magyarorszag.hu e-mail címen áll rendelkezésére.

 

Az Ügyfélkapu regisztráció folyamatának részletes leírását a https://segitseg.magyarorszag.hu/segitseg/ugyfelkapu/regisztracio internetes lapon találhatja.

 

Figyelem! Az Ügyfélkapu elengedhetetlen a rendszer használatához!

 


5                 Belépés az Ügyfélkapun keresztül

Az Ügyfélkapun történt regisztrációja után - a belépéshez szükséges azonosítók birtokában - lépjen be az Ügyfélkapun az alábbi módon!

 

Nyissa meg az ONYF honlapját (www.onyf.hu)!

 

Az ONYF honlapján található Elektronikus Ügyintézés -  - linkre kattintva, a következő nyitólapra léphet!

 

 

Olvassa el figyelmesen az oldalon látható szöveget, majd kattintson az [Ügyfélkapus belépés] gombra a lap alján!

 

 


Ezután az Ügyfélkapu bejelentkező oldala jelenik meg.

 

 

Az Ügyfélkapun történő belépéshez, adja meg Nevét és Jelszavát, majd kattintson az [OK] gombra!

 

Az Ügyfélkapura történt sikeres bejelentkezés után még azonosítania kell magát az ONYF e-Ügyintézés rendszerében!


6                 Azonosítás az ONYF e-Ügyintézés rendszerében

Sikeres Ügyfélkapus beléptetés után az ONYF e-Ügyintézés oldalának beléptető-képernyője jelenik meg a képernyőn.

 

 

A TAJ száma melletti négyzetekbe írja be Társadalombiztosítási Azonosító Jelét, majd kattintson az [Elküld] gombra!

 

Amennyiben mégsem kíván belépni az oldalra, úgy kattintson a [Kilép] gombra!

 

A sikeres azonosítás után az ONYF e-Ügyintézés oldalának nyitólapja jelenik meg a képernyőn.

 

Az első bejelentkezéskor az oldalon található lista üres és a Nincs megjeleníthető űrlap szöveg olvasható rajta.

7                 Az űrlapok kitöltésének folyamata

Az e-Ügyintézés oldalra történt sikeres bejelentkezés után alkalma nyílik az űrlapok kitöltésére. A következőkben ehhez kap segítséget.

 

A bejelentkezés után az ONYF e-Ügyintézés oldalának nyitólapja jelenik meg a képernyőn.

 

A lap jobb-felső szélén található [Kérdőjel ikon]-ra kattintva elolvashatja a Súgót.

A [Kijelentkezés] gombra kattintva kijelentkezhet a rendszerből. A kijelentkezést követően, de a böngészőt nem lezárva, nyitva marad a hitelesítés és újabb hitelesítés nélkül beléphet a Dokumentum Kapu rendszerbe!

 

 

Első lépésben válasszon egy űrlaptípust! A keresett űrlap megtalálásához kattintson a keresett űrlapcsoport gombjára a lap tetején!

 


Az űrlapok a következők szerint lettek csoprtosítva:

 

[Összes űrlap] – a rendszerben található összes űrlapot megtekintheti egy listában

 

[Bejelentések] – csak a bejelentésekhez szükséges űrlapokat jeleníti meg a rendszer

 

[Nyilatkozatok] – csak a nyilatkozatokhoz szükséges űrlapokat jeleníti meg a rendszer

 

[Kérelmek] – csak a kérelmekhez szükséges űrlapokat jeleníti meg a rendszer

 

Ezután a kiválasztott űrlapok listája jelenik meg a képernyőn (példánkban a kérelmeket láthatja).

 

 

A listában olvashatja az űrlapok címét és azonosító jelét.

 

A választásban az adott sor mellett található [I]nformáció ikon nyújt segítséget. Helyezze a kurzort az ikon fölé! Az űrlap rövid leírása jelenik meg.

 

A lap bal oldali menüjében tovább navigálhat az űrlapcsoportok között. Választhat az [Összes űrlap], [Bejelentések], [Nyilatkozatok], valamint a [Kérelmek] megjelenítése között.

 

A kitöltés megkezdéséhez kattintson a választott űrlap sorára!

 

A [Kilépés] gombra kattintva a kezdőképernyőre jut vissza.


Az űrlap kiválasztása után egy új oldal fog megjelenni. Miután kitöltötte az oldalt, kattintson a [Következő] gombra!

 

Megjegyzés! Az űrlap kitöltése folyamán bármikor visszatérhet a már kitöltött lapra. Ehhez kattintson a lapokon az [Előző] gombokra, amíg a kívánt oldalra nem jut. Itt végezze el a kívánt a módosításokat, majd ismét kattintson a [Következő] gombra! Az űrlap utolsó – összegző – oldaláról szintén visszatérhet a módosítandó lapra.

 

 

További funkciók a lapon:

 

A [Kilépés] gombra kattintva a kezdőképernyőre juthat. A [Következő] gombbal a következő lapra léphet az űrlapon.

A [Mentés] gombra kattintva elmentheti az űrlapot jelenlegi állapotában. Egy figyelmeztető üzenet fog megjelenni ebben az esetben.

 

 


Az oldal tetején látható ceruza jelöli, hogy az űrlap kitöltésének folyamatában - balról jobbra haladva - hol tart.

 

 

További funkciók a lapon:

 

A [Kilépés] gombra kattintva a kezdőképenyőre juthat. A [Mentés] gombra kattintva elmentheti az űrlapot jelenlegi állapotában. A [Következő] gombbal a következő lapra léphet az űrlapon. Az [Előző] gombbal az egyel korábbi lapra léphet az űrlapon.


A [Következő] gombra kattintás után egy újabb oldal fog megjelenni, ahol további információkat kell megadnia. 

 

 

Amennyiben hibásan tölt ki egy mezőt (például üresen hagyja, vagy nem megfelelő értékeket ír bele), akkor a [Következő] gombra kattintáskor figyelmezteti erre a rendszer. Addig nem tud a következő lapra lépni, amíg a hibát ki nem javítja.

 

A hibásan kitöltött mező alatt hibaüzenet fog megjelenni. Például:

 

 


A teljes űrlap kitöltéséhez mindaddig töltse ki a megjelenő lapokat, amíg az utolsó – összesítő - oldalra nem jut! Eközben szabadon navigálhat az egyes lapok között az [Előző] és a [Következő] gombok segítségével.

 

 


Itt olvassa át figyelmesen az Ön által megadott adatokat és amennyiben helyesnek találja azokat, kattintson a [Beküldés] gombra! Figyelmeztető üzenet jelenik meg a gomb megnyomása után. A beküldéshez kattintson az [OK] gombra!

 

Az űrlap Beküldött státuszban az űrlaplistára kerül. Az Beküldés után már nem módosíthat az itt megadott adatokon. Az ONYF az űrlap feldolgozását meg fogja kezdeni.

 

Amennyiben javítani kívánja valamelyik oldalt, akkor kattintson az adott rész fölött található [Javítás] gombra! A javítandó oldal nyílik meg ezután. Javítsa a kívánt részt, majd kattintson a [Következő] gombra a lapokon, mindaddig amíg az utolsó lapra nem jut. Csak erről a lapról tudja beküldeni a dokumentumot a [Beküldés] gomb segítségével.

 

Amennyiben vissza kíván jutni a listára (mentés és az űrlap elküldése nélkül), akkor kattintson a [Kilépés] gombra! Figyelmeztető ablak jelenik meg. A kilépéshez kattintson az [Igen] gombra!

 

Mentés esetén a kitöltött adatlap mentésre kerül, de a feldolgozása csak akkor fog megtörténni, ha Ön az [Elküldés] gomb használatával jelzi az ONYF-nek, hogy az űrlap feldolgozását megkezdheti! Mentés választásakor ezt az űrlapot – a listáról kiválasztva - a későbbiekben egészen addig szerkesztheti, amíg el nem küldi az ONYF-nek! A gomb megnyomása után figyelmeztető ablak jelenik meg. A mentéshez kattintson az [OK] gombra!

 

A [Törlés] gombra kattintva törölheti az adott űrlapot. A gomb megnyomása után figyelmeztető ablak jelenik meg. A törléshez kattintson az [OK] gombra!

 


A beküldött és érkeztetett státuszú dokumentumoknak megtekintheti a nyomtatási képét. Ehhez nyissa meg a kívánt dokumentumot és a lap alján kattintson a [Nyomtatási kép] gombra!

 

A felugró ablakban kattintson a [Mentés] gombra és adja meg a mentési helyet!

 

Az elmentett aláírt dokumentum hitelességének ellenőrzését és az eredeti dokumentum letöltését (megtekintését) az oldal alján található „ezt az oldalt” linkre kattintva, vagy a következő URL-t megnyitva végezheti el:

https://e-ugyintezes.onyf.hu/sdxmsite/

 

 

 

 


8                 Az űrlapmezők helyes kitöltése

A következő felsorolásban az űrlapok különböző mezőinek helyes kitöltéséhez kaphat segítséget. A speciális mezők kitöltéséhez szükséges információkat az alábbiakban szintén megtalálhatja.

 

Szabadmezős kitöltés (szövegdoboz)

 

A mezők többsége úgynevezett szabadmező. Az ilyen mezőkbe a billentyűzet segítségével írja be a szükséges adatokat.

Bizonyos megkötések lehetnek az ilyen mezőkön. Például csak számokat, vagy csak betűket adhat meg. Esetleg meg kell felelnie a bevitt számsorozatnak (számlaszám) egy meghatározott formátumnak.

Amennyiben több részre osztott mezőt kell kitöltenie (példánkban a törzsszám), akkor az egyes részek kitöltése után automatikusan a következő részre ugrik a kurzor.

Szabadmezős kitöltésnél, többnyire fix hosszúságú mezőbe írhat (példánkban az elhunyt neve). Több sor esetén billentyűzeten található nyilak segítségével szabadon szerkesztheti a szöveget.

Dátum típusú mezőknél (példánkban az elhalálozás időpontja) a következő dátumformátumot várja el a rendszer: ÉvÉvÉvÉv.HónapHónap.NapNap., azaz ÉÉÉÉ.HH.NN. Amennyiben csak folytonosan beírja a dátumot (például: 19991111), akkor azt a rendszer automatikusan a kívánt formátumba írja át a továbblépéskor (1999.11.11.).

 

Automatikusan kitöltött mezők

 

Bizonyos űrlapmezők automatikusan kitöltődnek az űrlapon ún. másodlagos adatforrás alapján. Tipikusan ilyenek az Ön személyes adatait tartalmazó mezők. Ezek nem változtathatóak (kifejezésdoboz). Például:

 


 Előfordulhatnak az űrlapon olyan automatikusan kitöltődő mezők, amelyeket megváltoztathat, amennyiben eltérnek az Ön által helyesnek vélttől. Például:

 

Választógomb

 

Bizonyos egyértelműen eldöntendő kérdéseknél (például valakinek a neme) kör alakú választógomb jelenik meg a kérdés mellet. Ilyen esetekben a több lehetőség közül csak egy választható. Kattintson a körbe a választáshoz! Például:

 

Bővített kérdés (opcionális szakasz)

 

Egyes esetekben a választás eredményeként további adatok megadása is szükségessé válik. Ilyenkor a lap felülete kibővül a további kérdésekkel. A következő példában az Igen választása esetén kell további adatokat megadni:


Új adatblokkok beillesztése

 

Egyes esetekben több összetartozó adatsorozatot kell megadnia (például több gyermek adatai). Ebben az esetben előbb töltse ki a az első adatblokkot, majd további gyermekek esetén kattintson az [... adatainak beillesztése] gombra! Amennyiben el akar távolítani egy ilyen adatblokkot, akkor pedig kattintson a [... adatainak törlése] gombra! Például:


Listadoboz

 

Amennyiben több, előre meghatározott lehetőség közül kell választani egyet (például a Magánnyugdíjpénztárak listájából kell kiválasztania az önnek megfelelőt), akkor leugró listából választhat. Ilyenkor kattintson a sor végén található, lefelé mutató nyílra, majd a leugró listából válassza ki a megfelelő elemet! Például:

 

Jelölőnégyzet

 

Amennyiben több, előre meghatározott lehetőség közül kell választania többet, vagy egyet, akkor a választott mező melletti négyzetbe kell pipát helyeznie. Például:

 

 

9                 Keresés az űrlapok között

Az e-Ügyintézés oldalon nagy mennyiségű űrlap között válogathat. Az Ön által keresett űrlapot több úton is megtalálhatja. Ehhez használja a kezdőképernyő tetején található gombokat!

Az űrlapok a következők szerint lettek csoprtosítva:

 

[Összes űrlap] – a rendszerben található összes űrlapot megtekintheti egy listában

 

[Bejelentések] – csak a bejelentésekhez szükséges űrlapokat jeleníti meg a rendszer

 

[Nyilatkozatok] – csak a nyilatkozatokhoz szükséges űrlapokat jeleníti meg a rendszer

 

[Kérelmek] – csak a kérelmekhez szükséges űrlapokat jeleníti meg a rendszer

 

Ezután a kiválasztott űrlapok listája jelenik meg a képernyőn (példánkban a kérelmeket láthatja).

A listában olvashatja az űrlapok címét és azonosító jelét.

 

A választásban az adott sor mellett található [I]nformáció ikon nyújt segítséget. Helyezze a kurzort az ikon fölé. Az űrlap rövid leírása jelenik meg.

 

A lap bal oldali menüjében tovább navigálhat az űrlapcsoportok között. Választhat az [Összes űrlap], [Bejelentések], [Nyilatkozatok],  valamint a [Kérelmek] megjelenítése között.

 

Amennyiben nem találja a keresett űrlapot, úgy használja az Összes űrlap funkciót! Ehhez kattintson a [Összes űrlap] gombra! Így a rendszerben található valamennyi űrlap megjelenik a listában.

 

A kitöltés megkezdéséhez kattintson a választott űrlap sorára!

 

A [Kilépés] gombra kattintva a kezdőképernyőre jut vissza.

 


10         Az űrlaplista, az űrlapok módosítása, az űrlapok érkeztetése

Az elmentett vagy elküldött űrlapok megjelennek az űrlaplistán.

 

 

A listán a következő információkat olvashatja:

 

Sorszám                                                  az elkészített űrlap sorszáma

 

[Zárt boríték ikon]                                    az elküldött dokumentum az ONYF által elektronikusan aláírt változata

 

Amennyiben a sorszám mellett egy zárt boríték ikon is látszódik, úgy az elküldött dokumentum az ONYF által elektronikusan aláírt változatát az ikonra kattintva letöltheti. Az aláírt dokumentum hitelességének ellenőrzését és az eredeti dokumentum letöltését (megtekintését) az alábbi helyen végezheti el:

https://e-ugyintezes.onyf.hu/sdxmsite/

 

[Nyitott boríték ikon]                                elektronikus válaszüzenet érkezett az ONYF-től

 

Amennyiben a sorszám mellett egy nyitott boríték ikon is látszódik, úgy az ONYF-től elektronikusan aláírt válaszüzenet érkezett. A hivataltól kapott válaszüzenetek megtekintéséhez kattintson az űrlap sorszámára! Megtekintheti és letöltheti a hivataltól kapott PDF formátumú válaszüzeneteket.

 

[Gémkapocs ikon]                                    az űrlaphoz csatolmány lett kapcsolva

 

A csatolmányt megtekintheti, ha a főoldalon az űrlap sorszámára kattint! A beküldött űrlap jelenik meg a képernyőn. A lap alján kattintson a [Válaszüzenetek] gombra!

 

Státusz                                                   a státusz mezőben ellenőrizheti a dokumentum állapotát

 

Amennyiben még Tervezet állapotban van (tehát Ön még nem küldte el), akkor szerkeszthető a továbbiakban is. Elküldés utáni állapotban már nem szerkeszthető a dokumentum.

 

Dátum                                                     az elkészített űrlap mentésének, illetve az ONYF felé történt beküldésének dátuma

 

Típus                                                       az elkészült űrlaptípus neve

 

Érkeztetőszám                                         az elküldött űrlap érkeztetőszáma -  egyedi azonosítója

 

A lista egy elemére kattintva megtekintheti az adott űrlap tartalmát, illetve elküldés előtt még tovább szerkesztheti! Elküldés után az űrlap már nem szerkeszthető.

 

Az e-Ügyintézés oldalon nagy mennyiségű űrlap között válogathat. Az Ön által keresett űrlapot több úton is megtalálhatja. Ehhez használja a kezdőképernyő tetején található szűkítő gombokat! Csak a megadott űrlaptípusok fognak megjelenni ezután a listában.

 

Az oszlopok tetején található [nyilak] segítségével, az adott szempont szerint rendezheti sorba a listát!

 

Az űrlap elküldése után, az űrlap megérkezéséről emailban kap értesítőt az Országos Nyugdíjbiztosítási Főigazgatóságtól, amelyben tájékoztatják, hogy Ön által megküldött űrlap érkeztetése az ONYF rendszerében megtörtént.

 

Figyelem! A hatályos jogszabályok értelmében az Ön által megküldött dokumentum az elvégzett azonosítás alapján az űrlapban meghatározott személyhez rendelhető, amennyiben a fenti címen elérhető hitelesített dokumentum helyesbítését Ön nem kéri az elküldéstől számított 3 napon belül.

 

A postmaster@e-ugyintezes.onyf.hu emailcímről kapott levél a következő információkat fogja ezen kívül tartalmazni:

 

-          érkeztető szám

 

-          Az ONYF által aláírt, időjelzéssel ellátott dokumentum elérhetősége.

Figyelem! A dokumentum eléréséhez az ügyfélkapuban történő bejelentkezés szükséges.

 

A beküldött és érkeztetett státuszú dokumentumokat megtekintheti. Ehhez kattintson az űrlaplistán az űrlap sorának elején található [boríték] ikonra!

 

A felugró ablakban kattintson a [Mentés] gombra és adja meg a mentési helyet!

Az aláírt dokumentum hitelességének ellenőrzését és az eredeti dokumentum letöltését (megtekintését) az alábbi helyen végezheti el:

https://e-ugyintezes.onyf.hu/sdxmsite/

 

 


11         Csatolmányok küldése

Csatolmányt csak már Beküldött státuszú űrlapokhoz fűzhet.

 

A [Gémkapocs ikon] jelzi, ha az űrlaphoz csatolmány lett kapcsolva.   

 

Kattintson a főoldalon az űrlap sorszámára! A beküldött űrlap jelenik meg a képernyőn.


A lap alján található [Csatolmányok] gombra kattintva feltöltheti a szükséges csatolmányokat.

 

A már korábban beküldött űrlaphoz elektronikus dokumentumo(ka)t csatolhat az alábbi módon:

 

1. Állítsa elő a csatolmány(oka)t jpg (JPEG), jpeg, (JPEG), txt (Text), rtf (Rich Text Format), vagy pdf (Portable Document Format) formátumban!

2. A [Browse.../Tallóz] gomb segítségével válassza ki, majd a [Feltöltés] gombbal töltse fel a csatolmány(oka)t!

3. A baloldali oszlopban jelölje ki az elküldendő csatolmány(oka)t a négyzetbe kattintva!

4. Az [Beküldés] gomb megnyomásával fejezze be a műveletsort!

 

A [Törlés] gomb megnyomásával törölheti a kijelölt csatolmányt a listából.

 

A [Kilépés] gombra kattintva visszajuthat az űrlapra.

 

Figyelem! Egy csatolmány feltöltése önmagában nem elegendő a beküldéshez!

 

A csatolmányokat az érkeztetés során az ONYF saját szervezeti elektronikus aláírásával és időjelzéssel látja el. Az így hitelesített dokumentum az alábbi listában az adott csatolmány sorára kattintva letölthető!


A csatolmány beküldése után, a csatolmány megérkezéséről emailban kap értesítőt az Országos Nyugdíjbiztosítási Főigazgatóságtól, amelyben tájékoztatják, hogy Ön által megküldött csatolmány érkeztetése az ONYF rendszerében megtörtént.

 

Figyelem! A hatályos jogszabályok értelmében az Ön által megküldött dokumentum az elvégzett azonosítás alapján az űrlapban meghatározott személyhez rendelhető, amennyiben a fenti címen elérhető hitelesített dokumentum helyesbítését Ön nem kéri az elküldéstől számított 3 napon belül.

 

A csatolt dokumentum hitelességét az ONYF szervezeti elektronikus aláírása és időjelzés biztosítja. Az aláírt dokumentum hitelességének ellenőrzését és az eredeti dokumentum letöltését (megtekintését) az alábbi helyen végezheti el:

https://e-ugyintezes.onyf.hu/sdxmsite/

 

 

A postmaster@e-ugyintezes.onyf.hu emailcímről kapott levél a következő információkat fogja ezen kívül tartalmazni:

 

-          érkeztető szám

 

-          Az ONYF által aláírt, időjelzéssel ellátott dokumentum elérhetősége.

Figyelem! A dokumentum eléréséhez az ügyfélkapuban történő bejelentkezés szükséges.

 


12         Válaszüzenetek megtekintése

Amennyiben a hivatal válaszüzenetet küld önnek, úgy erről emailban kap értesítőt az Országos Nyugdíjbiztosítási Főigazgatóságtól. A dokumentumot az eÜgyintézés oldaláról érheti el.

 

A levél tartalmazza a hivatal által küldött válaszüzenet tényét és válaszüzenet letöltésének helyét.

 

A főoldalon egy [Nyitott boríték ikon] jelzi, amennyiben válaszüzenet érkezik az ONYF e-Ügyintézéstől.

 

A postmaster@e-ugyintezes.onyf.hu email címről kapott levél a következő információkat fogja ezen kívül tartalmazni:

 

-          érkeztető szám

 

-          Az ONYF által aláírt, időjelzéssel ellátott dokumentum elérhetősége.

Figyelem! A dokumentum eléréséhez az ügyfélkapuban történő bejelentkezés szükséges.

 

A hivataltól kapott válaszüzenetek megtekintéséhez kattintson az e-Ügyintézés főoldalán az űrlap sorszámára! Megtekintheti és letöltheti a hivataltól kapott PDF formátumú válaszüzeneteket.

 

Az Ön által beküldött űrlapot kiválasztva is eljuthat a válaszüzenetekig. Ehhez kattintson az űrlap alján található [Válaszüzenetek] gombra!

 

A listán láthatja a válaszdokumentum nevét, a válaszdokumentum beérkezés dátumát, valamint a kapcsolódó űrlap érkeztető számát.

 

Figyelem: A nyitott boríték ikonra kattintva letölthető az aláírás nélküli válaszdokumentum, így a Hivatal válasza azonnal megtekinthető.

 

A [Kilépés] gombra kattintva kiléphet a listáról.

 

Kattintson a megtekinteni kívánt válaszüzenetre a listában!

 


Az ezután felugró ablakban kattintson a [Mentés] gombra és adja meg a mentési helyet!

 

Az aláírt dokumentum hitelességének ellenőrzését és az eredeti dokumentum letöltését (megtekintését) az alábbi helyen végezheti el:

https://e-ugyintezes.onyf.hu/sdxmsite/

 

13         Üzemzavar értesítések

Amennyiben az e-Ügyintézési szolgáltatással kapcsolatban az ONYF oldali rendszerben  üzemzavar lép fel, az ügyfeleknek lehetősége van erről e-mailben értesítést kérni.

 

Az üzemzavarról azok az ügyfelek kaphatnak értesítést, akik már küldtek be űrlapot.

 

Az üzemzavarról történő értesítési szolgáltatásra a fel és leiratkozás az e-Ügyintézés rendszerbe történő bejelentkezést követően lehetséges az „Értesítések” gomb segítségével.

 

 

Itt alapértelmezetten a „nem kérek” beállítás látható, melyet meg lehet változtatni és a Mentés gomb segítségével lehet a választást elmenteni.

 

 

Az értesítés az ügyfél - beküldéskor érvényes - ügyfélkapus email címére kerül kiküldésre.

 

 

14         Aláírt dokumentumok ellenőrzése

Az e-Ügyintézés rendszerben a következő aláírt dokumentumok keletkeznek:

·         Ügyfél által beküldött űrlap (űrlap nyomtatási kép)

·         Ügyfél által beküldött csatolmányok

·         Hivatal által küldött válaszdokumentumok

 

Ezen állományokat az e-Ügyintézés felületének különböző – előzőekben részletezett – helyein lehetséges lementeni. Az aláírt állományok kiterjesztése SDXM (Megjegyzés: A 2008.03.20. előtti aláírt dokumentumok kiterjesztése SDX).

 

Az aláírt dokumentumok ellenőrzésére szolgáló weboldal elérése:

https://e-ugyintezes.onyf.hu/sdxmsite/

 

Az előbbi felületen mind az SDX, mind az SDXM kiterjesztésű állományok ellenőrzése, megtekintése elvégezhető.

 

Az oldal használatával kapcsolatos információk az ott szereplő súgón keresztül érhetőek el ([?] Ikonra kattintva) 

 

15         Kifejezések magyarázata

 

Fogalom

Leírás

Forrás

Elektronikus aláírás

Elektronikusan aláírt elektronikus dokumentumhoz azonosítás céljából logikailag hozzárendelt vagy azzal elválaszthatatlanul összekapcsolt elektronikus adat: lehet

fokozott biztonságú (lásd lent)

minősített (lásd lent)

2001. évi xxxv tv. (Eat.) 2. § 6. pont

Elektronikus dokumentum

Elektronikus eszköz útján értelmezhető adategyüttes

Eat. 2. § 16. pont

Elektronikus érkeztető szám

Az elektronikus küldemény megérkezésének nyugtázásán túl az ügyhöz rendelt egyedi azonosító szám

[Ket. 174. § (3) bekezdés a) pont], mint külön jogszabály fogja tartalmazni, amely jelenleg még nem került kibocsátásra.]

2004. évi CXV tv. (Ket.) 161. § (1)

Elektronikus szolgáltatási szint

1.szint: információs, tájékoztató szolgáltatás, amely csak általános információkat közöl az adott üggyel kapcsolatos teendőkről és a szükséges dokumentumokról

2.szint: egyirányú interakciót biztosító szolgáltatás, amely az 1. szinten túl az adott ügy intézéséhez szükséges dokumentumok, nyomtatványok letöltése, és azok ellenőrzéssel vagy ellenőrzés nélküli elektronikus kitöltése, amely esetben a dokumentum benyújtása hagyományos úton történik

3.szint: kétirányú interakciót biztosító szolgáltatás, amely közvetlen vagy ellenőrzött kitöltésű dokumentum segítségével történő elektronikus adatbevitel és a bevitt adatok ellenőrzése. Az ügy indításához, intézéséhez személyes megjelenés nem szükséges, de az ügyhöz kapcsolódó közigazgatási döntés (határozat, egyéb aktus) közlése, valamint a kapcsolódó illeték- vagy díjfizetés hagyományos úton történik

1044/2005 (V.II.) Korm. határozat

Elektronikus út

Az eljárási események elektronikus adatfeldolgozást, tárolást, illetőleg továbbítást végző vezetékes, rádiótechnikai, optikai vagy más elektromágneses eszközök útján történő végzése

Ket. 172. § b) pont

Elektronikus űrlap

Az egyes elektronikus ügyintézési eljáráshoz szükséges adatmezőket tartalmazó kitölthető elektronikus kérdéssor, melynek kitöltésével és elküldésével az adott eljárás kezdeményezhető (adattartalmát és nyomtatott formáját jogszabály állapíthatja meg)

184/2004. (VI.3.) Korm. rendelet

eÜgyintézés

A közigazgatási hatósági ügyek elektronikus úton történő ellátása, az eközben felmerülő tartalmi és formai kezelési munkamozzanatok összessége

Ket. 172. § a) pont

Fokozott biztonságú elektronikus aláírás

Elektronikus aláírás, amely

alkalmas az aláíró azonosítására

egyedülállóan az aláíróhoz köthető

olyan eszközökkel hozták létre, amelyek kizárólag az aláíró befolyása alatt állnak, és

a dokumentum tartalmához olyan módon kapcsolódik, hogy minden – az aláírás elhelyezését követően a dokumentumon tett – módosítás érzékelhető

Eat. 2. § 15. pont

Ideiglenes tárhely

A központi elektronikus szolgáltató rendszerben biztosított biztonságos, csak az ügyfél számára hozzáférhető tárhely

Ket. 162. § (3) d)

Időbélyegző

Az elektronikus dokumentumhoz végérvényesen hozzárendelt vagy azzal logikailag összekapcsolt olyan adat, amely igazolja, hogy az elektronikus dokumentum az időbélyegző elhelyezésének időpontjában változatlan formában létezett

Eat. 2. § 16. pont

Időjelzés

Az időbélyegzővel azonos formátumú és funkciójú adat, mely az elektronikus ügyintézés során alkalmazható. Az időjelzés hitelességét a hatóság saját aláírása biztosítja.

193/2005. Korm.r. 20-21. §

Interaktív szolgáltatások

Az egyszerű tájékoztatáson túlmenő olyan szolgáltatások (pl. letölthető űrlapok, keresőrendszerek, tematikus tájékoztatók), amelyek csak a használó aktivitását igénylik, a szolgáltatást nyújtó szerv által előkészített dokumentumok alapján

184/2004. (VI.3.) Korm. rendelet

Központi elektronikus szolgáltató rendszer

Együttesen magába foglalja az elektronikus kormányzati gerinchálózatot, a kormányzati portált, a kormányzati ügyfél tájékoztató központot, az ott megjelenő szolgáltatásokat és ügyintézési lehetőségeket, valamint azok fenntartóit és üzemeltetőit, továbbá biztosítja az ügyfelek számára az elektronikus ügyfélkapu létesítésének lehetőségét

Ket. 172. § j) pont

Minősített elektronikus aláírás

Olyan – fokozott biztonságú – elektronikus aláírás, amelyet az aláíró biztonságos aláírás-létrehozó eszközzel hozott létre, és amelynek hitelesítése céljából minősített tanúsítványt bocsátottak ki

Eat. 2. § 17. pont

Minősített hitelesítés-szolgáltató

Az Eat. szabályai szerint nyilvántartásba vett, minősített tanúsítványt a nyilvánosság számára kibocsátó hitelesítés-szolgáltató

Eat. 2. § 18. pont

Minősített szolgáltató

A minősített hitelesítés-szolgáltató és az Eat. 6. § (1) bekezdésének b) - d) pontjában meghatározott szolgáltatásokat nyújtó olyan szolgáltató, amely a szolgáltatások nyilvántartásában valamely szolgáltatás tekintetében minősített szolgáltatóként szerepel

Eat. 2. § 27. pont

Minősített tanúsítvány

Az Eat. 2. számú mellékletében foglalt követelményeknek megfelelő olyan tanúsítvány, melyet minősített szolgáltató bocsátott ki

Eat. 2. § 19. pont

Párbeszédre épülő elektronikus ügyintézés

A hatóság az egyes eljárási cselekmények elektronikus úton történő végzését olyan ügyintézési felület útján biztosítja, amely az eljárási cselekmény végzése során feltételezi az ügyfél és hatóság közötti kölcsönös és összefüggő adatcserét és kétirányú kapcsolatot

Az elektronikus ügyintézés részletes szabályairól szóló kormányrendelet

Ügyfélkapu

Az az eszköz, amely biztosítja, hogy az ügyfél egyedileg azonosított módon biztonságosan léphessen kapcsolatba a központi rendszer útján az elektronikus ügyintézést, illetve elektronikus szolgáltatást nyújtó szervekkel

Ket. 172. § o) pont

Vezérlő

Olyan grafikus interfész objektum, mint a szövegdoboz, jelölőnégyzet, görgetősáv, vagy parancsgomb. A felhasználók ezeknek a segítségével vezérelhetik a programot. Vezérlőket használhatunk adatok vagy választások megjelenítéséhez, műveletek bemutatásához, vagy megkönnyíti a felhasználói felületen történő eligazodást.

InfoPath2003 Guide

Adatforrás

Az űrlapon történő adat tárolását és meghatározását szolgáló mező- és csoportgyűjtemény.

InfoPath2003 Guide

Adattípus

A mező tulajdonsága, amely meghatározza az adatok fajtáit, amiket a mező tárolni képes. Az adattípusokba tartozik a Szöveg, Rich Szöveg, Egész Szám, Decimális, Igaz/Hamis, Hivatkozás, Dátum, Idő, Dátum és Idő, valamint a Kép.

InfoPath2003 Guide

Adatellenőrzés

Adatok helyességének tesztelési folyamata; szabályokat rendelhetünk egy vezérlőhöz a felhasználó által bevitt adatok típusainak és tartományainak meghatározásához.

InfoPath2003 Guide

Beágyazott Hibaüzenet

Adatérvényesítési figyelmeztetés, amely egy egyedi hibaüzenetként jelenik meg, amikor egy vezérlőbe érvénytelen adatok bevitelére került sor. 

InfoPath2003 Guide

Szerkeszthető terület

Az űrlapnak az a része, ahová olyan tartalmakat szúrhatunk be, mint például a szövegek, táblázatok, vagy képek.

InfoPath2003 Guide

Esemény

Olyan művelet, mint az egérrel való kattintás, egy billentyű lenyomása, amihez választ határozhatunk meg. Eseményt okozhat egy felhasználói művelet, de létezik a rendszer által elindított esemény is.

InfoPath2003 Guide

Eseménykezelő

Az űrlapon található funkciókód, amely egy űrlap eseményre vagy egy adatellenőrzési eseményre reagál.

InfoPath2003 Guide

Kifejezésdoboz

Űrlapon található vezérlő, amely csak-olvasható adatokat jelenít meg.

InfoPath2003 Guide

Mező

Adatforrás adatokat tartalmazó eleme vagy attribútuma. A mező tárolja a vezérlőkbe vitt adatokat.

InfoPath2003 Guide

Űrlap

Vezérlőket tartalmazó dokumentum, ahová a felhasználók adatokat vihetnek fel. Az űrlapok olyan funkciókat is tartalmazhatnak, mint pl. dátum választó, választható/nem kötelező és ismétlődő szakaszok és adatellenőrzés.

InfoPath2003 Guide

Csoport

Az adatforrás egy eleme, amely mezőket és más csoportokat tartalmazhat. Más vezérlőket is tartalmazó vezérlők, mint például az ismétlődő táblázatok és szakaszok, a csoportokhoz kapcsolódnak.

InfoPath2003 Guide

HTML (Hypertext Markup Language)

Hypertext Markup Language mozaikszava. A sztenderd jelölő nyelvet a World Wide Web-en található dokumentumokhoz használják. A HTML kódokat használ annak meghatározásához, hogy a web böngészők hogyan jelenítsenek meg olyan lapelemeket, mint a szövegek és grafikák, és hogy hogyan válaszoljanak a felhasználó műveleteire.

InfoPath2003 Guide

JavaScript

Egy interpretált, objektum-alapú parancsnyelv, mely a C, C++, és Java nyelvekből alakult ki. Ez az ECMA 262 nyelv specifikáció Microsoft-os megfelelője

InfoPath2003 Guide

Lista vezérlő

Felsorolásként, számozott vagy egyszerű listaként formázható űrlapvezérlő.

InfoPath2003 Guide

Opcionális szakasz

Más vezérlőket is tartalmazó és alapértelmezésben általában nem megjelenő űrlapvezérlő. A felhasználók az űrlap kitöltésekor beilleszthetnek, vagy eltávolíthatnak opcionális szakaszokat.

InfoPath2003 Guide

Paraméter

Változóhoz rendelt érték egy művelet elején vagy egy kifejezés kiértékelése előtt. Egy paraméter lehet szöveg, egy szám, vagy egy másik értékhez rendelt argumentum név. 

InfoPath2003 Guide

Tulajdonság

Egy vezérlő, egy mező, vagy egy objektum megnevezett attribútuma, amelyet megadunk az objektum egyik jellemzőjének meghatározásához (pl.: méret, szín, vagy helye a képernyőn) vagy viselkedésének egyik megjelenési formája (pl.: az objektum rejtett-e).

InfoPath2003 Guide

Referencia mező

Más mezővel kapcsolatban álló mező, melyek tulajdonságai így mindig illeszkednek egymáshoz. Ha az egyik mező tulajdonságai megváltoznak, akkor a másik mező tulajdonságai automatikusan frissülnek.

InfoPath2003 Guide

Referencia csoport

Más csoporttal kapcsolatban álló csoport, melyek tulajdonságai így mindig illeszkednek egymáshoz. Ha az egyik csoport tulajdonságai megváltoznak, akkor a másik csoport tulajdonságai automatikusan frissülnek.

InfoPath2003 Guide

Ismétlődő mező

Az adatforrásban egynél többször megjelenő mező. Olyan vezérlők, mint a felsorolás, számozás és egyszerű listák; ismétlődő szakaszok; és ismétlődő táblázatok ismétlődő mezőkhöz kapcsolhatók. 

InfoPath2003 Guide

Ismétlődő csoport

Az adatforrásban egynél többször megjelenő csoport. Olyan vezérlők, mint az ismétlődő szakaszok és ismétlődő táblázatok ismétlődő mezőkhöz kapcsolhatók.

InfoPath2003 Guide

Másodlagos adatforrás

XML adatfájl, vagy web szolgáltatás, amelyet űrlapnál egy listadobozba való bevitelnél vagy szkript  műveletekhez használnak.

InfoPath2003 Guide

Szakasz

Más vezérlőket tartalmazó űrlapvezérlő.

InfoPath2003 Guide

Szövegdoboz

Olyan vezérlő, amelyhez a felhasználó szöveget írhat.

InfoPath2003 Guide

URL (Uniform Resource Locator)

Egy objektum, dokumentum, World Wide Web hely, vagy más Interneten vagy intraneten lévő célállomás protokollját (pl.: HTTP, FTP) és helyét meghatározó cím—például: http://www.microsoft.com

InfoPath2003 Guide

Érvényes

Meghatározott standardok vagy szabályok alapján hibamentes, vagy elfogadható. Például, egy űrlapra felvitt adatok akkor érvényesek, ha megfelel az űrlap adatok ellenőrzési  szabályaiban lefektetett kritériumoknak.

InfoPath2003 Guide

XML adatok

XML formátumban elmentett adat.

InfoPath2003 Guide

XML séma

XML-ben írt formális specifikáció, mely egy XML dokumentum struktúráját adja meg. Továbbá megadják, hogy mely elemek kombinációi jelenhetnek meg, és mely attribútumok alkalmazhatók az egyes elemekhez.

InfoPath2003 Guide

XML aláírás

XML-alapú elektronikus aláírás, amely XML dokumentumban levő adatok biztonságát védi.

InfoPath2003 Guide

XSD

XML sémadefiníció.

InfoPath2003 Guide

XSL (Extensible Stylesheet Language)

XML szótár a formázás szemantikájának meghatározásához. Az XSL stílus lap az XML dokumentum osztály bemutatását határozza meg. Leírja azt is, hogy hogyan alakítja át az osztály egy példányát a formázó szótárt használó XML dokumentummá.

InfoPath2003 Guide

XSLT (XSL Transformations)

Programnyelv, melyet XML dokumentumok más dokumentum típusokká való átalakítására használnak, pl. a HTML vagy XML. Az XSL részeként történő használatra tervezték.

InfoPath2003 Guide